14. tammikuuta 2014

Stressed out bride

Onko muita morsiamia, joita ahdistaa hääjärjestelyt? Itseä ainakin ahdistaa kaikki häihin liittyvät järjestelyt mitä on vielä tekemättä (tai päätökset jotka on vielä tekemättä) - miljoona asiaa mitä pitää hoitaa ja selvittää ja järjestää ja kysellä..!!

Olemme saaneet jo paljon aikaiseksi, mutta niin paljon on vielä To Do -listalla. Olen rehellisesti sanottuna uupunut selvittelyihin, kyselyihin ja päätöksiin... Hääkampaus pitäisi päättää. Meikki pitäisi päättää. Kengät. Huomenlahjat. Kaasojen lahjat. Auton vuokraus. Istumajärjestys. Kukat.. Eihän tämä lista ikinä lopu!

Monet asiat on lisäksi sellaisia, että mun täytyy hoitaa ne itse.. Sulho alkoi esimerkiksi selvittelemään bändiasioita, mutta bändien kontaktihenkilöt eivät tykänneet vastata englanniksi, vaan suomeksi. Joten kaikki tämä kirjeenvaihto siirtyi mun harteille. Ihan ymmärrettävästä syystä, mutta kuitenkin taas yksi lisäjuttu mulle.

Ehkä pitäisi vain ottaa viikko lomaa hääjärjestelyistä ja tehdä jotain ihan muuta! 
Millä te muut selviätte tästä? Onko teillä ammattilaisten projektisuunnitelmat käytössä? ;-)


EDIT: Ajattelin, että järjestelyä helpottaa kunnon "projektipäällikkö"excel, jossa on lista asioista ja deadlinet niille. Listassa on nyt 46 riviä.. ja olen varmasti unohtanut jotain! :-S
Ps. Voisiko hääsuunnittelun lisätä CV:hen..

10 kommenttia:

  1. Ymmärrän hyvin tuon tehtävien ilmaantumisen omalle to do -listalle, tuo mun sulho kun ei myöskään puhu suomea ja häät järjestetään Suomessa. Eli meikäläisen vastuulla on ollut kaikki puhelimessa vietetyt keskustelut, sähköpostittelut ja niin edelleen. Meillä häihin on 6,5 kuukautta, vielä ei ole mitään stressiä, aika fiilispohjalla mennään :D Seuraavana listalla olis kutsut ja sulhon puku sekä meikäläisen popot : ) Tuon hääsuunnittelun - ja ennen kaikkea järjestämisen - lisäämisen ansioluetteloon olis erittäin jees! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teillähän on vielä ruhtinaallisesti aikaa häihin.. :-)

      Poista
  2. Täälläkin on pientä häästressiä havaittavissa, etenkin kun hääasiat pyörivät päässä unissakin. :-/ Pitäisi jättää kaikki hääselailut, hääblogit ja hää-aiheiset Facebook-sivut selaamatta päivittäin niin voisi helpottaa. Mutta kun ei malta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ei sinänsä stressaa häät ja hääblogit, vaan kaikki se tekeminen mikä vaaditaan meidän osalta jotta päästään lopputulokseen. Ja se loputon to do -lista..

      Poista
  3. Mä olen oikeasti hyödyntänyt tätä ammattia ja tehnyt kunnon projektiaikataulun :D Yksi päivä siihen meni syksyllä, mutta mietittiin kaikki kohdat mitkä pitää olla valmiina ja deadlinet. Rivejä on 240, mutta juhlia onkin kaks ;) Sinänsä on hyödyllinen kun kaasotkin napsi sieltä tehtäviä itselleen. Mulla menee kiinnostus häihin kausissa, ennen joulua en jaksanut miettiä ainuttakaan asiaa ja luovutin suosiolla pariksi viikoksi. Nyt on ollut taas ihana innostua, mutta teen aina pari kohtaa kerrallaan niin ei tule sellaista kaikki kerralla -ahdistusta. Tsemppiä järjestelyihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teillähän on siis hommat hyvässä järjestyksessä! Kiitos, tsemppiä teillkin. :-)

      Poista
  4. Hääsuunnittelu pitäisi ehdottomasti voida mainita CV:ssä :)

    VastaaPoista
  5. Onpas kiinnostavaa löytää tällainen blogi! Olen itse naimisissa intialaisen (hindun) kanssa. Häitä vietettiin Intiasa vuonna 2011, mutta Suomessa on ollut jo ikuisuuden ajan tarkoitus järjestää avioliiton siunaus ja samalla juhlat kavereille, joten juhlaruljanssi on vielä joskus edessä.

    Intiassa hääsuunnittelu oli varsin helppoa – minun kun ei tarvinnut osallistua siihen lainkaan hääpuvun valintaa lukuun ottamatta! :D Toisaalta välillä tuntui siltä, että jotakin olisi halunnut tehdä enemmän itse.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Intiassa todellakin saa kaiken järjestettyä.. työvoima on niin halpaa. :-) Missä päin Intiaa vietitte häänne?

      Poista